Foxby
User Experience

OVER FOXBY


Ik ben Roby Beusink en heb Communicatie en Multimedia Design gestudeerd. Binnen mijn afstudeer-opdracht heb ik een onderzoek gedaan onder marketingbureaus. Uit dit recente onderzoek is gebleken dat er toch nog veel gehandeld wordt op basis van aannames. Deze informatie is naar voren gekomen door outside-in te denken. Hierbij staat het probleem van de ontvanger voorop. Om dit probleem op te lossen en de vraag/het probleem van de marketingbureaus te kunnen verhelpen heb ik een product ontwikkeld. Namelijk het Identiteit & Doelgroep Spel. Dit spel zorgt ervoor dat als een bedrijf nieuw binnen komt bij een marketingbureau eerst zijn/haar identiteit en doelgroep wordt geïdentificeerd. Hieruit ontstaat een merkgids die dient als leidraad voor de marketing communicatie die zij uitbesteden. Het spel geeft pure, gerichte en echte informatie die niet op basis van aannames gecreëerd is. In het spel zitten methodes verwerkt waardoor je achter antwoorden komt die je in een  ''normaal'' gesprek niet naar voren haalt. Het geeft een goede basis voor de samenwerking.